Het geheim van Algoritmen

Algoritmen kunnen marketeers helpen klantgerichte kennis toe te passen om de gewenste marketingdoelen te bereiken. Denk aan gedetailleerde data zoals psycho-demografische gegevens, eerder gedrag, keuzes van vergelijkbare klanten enzovoort om op maat gemaakte aanbiedingen te creëren, vaak in real time. Een goed algoritme helpt mee aan event driven marketing, cross-sell en zelfs op maat geleverde realtime customer service. Banken gebruiken algoritmen om nieuwe producten aan klanten te testen, online retailers werken met dynamic pricing (iedere klant krijgt een op de persoon aangepast tarief) en mediabedrijven vertrouwen op algoritmen in doelgroepgerichte streaming content en targetted bannering.
Ondanks de groeiende interesse in en acceptatie van algoritmen in marketing, dienen organisaties voorzichtig te zijn. Algoritmen kunnen lang niet alle variabelen zodanig mengen dat er een 100% trefkans is. Wees er van bewust dat de context niet gemakkelijk gevangen kan worden in een technisch schema.
Hoe ontwikkel je zelf algoritmes en hoe pas je deze toe. Een praktisch verhaal over slimme technologieen… Uiteraard met pakkende voorbeelden om van te leren!

Parallelsessie 3
Locatie: Podium 5 Tijd: 15:30 - 16:15 Egbert Jan van Bel