Waar trends, innovaties en professionals samenkomen

 

 

Digital marketing is constant in ontwikkeling. Let je een moment niet op dan ziet de wereld er opeens heel anders uit. Update je digital & marketing kennis tijdens Digital Marketing Estafette.

Experts en digital marketing professionals delen hun de nieuwste trends en beste praktijkvoorbeelden. Tijdens dit meerdaagse digital marketing event staan verschillende thema’s centraal met ieder hun eigen unieke programma. Kies het dagdeel dat bij jouw interesse past of volg ze allemaal!

Sprekers 2021

Sonja Loth
Sonja Loth
Directeur van Social Inc.

Sonja is directeur van Social Inc, bureau voor brand publishing en social media. Ze heeft 20 jaar ervaring in digitale marketing, contentmarketing en social media, onder meer bij reclamebureaus, als zelfstandige, bij MSN en bij AltaVista

Sonja Loth
Directeur van Social Inc.
Emiel Begthel
Emiel Begthel
Programmamanager Personalisatie bij ANWB

Na zijn Marketing studie in Tilburg startte Emiel zijn carrière bij de ING waar hij 15 jaar werkte o.a. als Internetmanager, Marketing Directeur en opdrachtgever van het ING Opmaat Programma. In 2014 bij de ANWB gestart als Programmamanager Personalisatie.

Emiel Begthel
Programmamanager Personalisatie bij ANWB
Margit van Paridon
Margit van Paridon
Business Improvement Manager bij Eneco

Margit is verantwoordelijk voor innovatie binnen het contact center van Eneco. Zij houdt zich onder andere bezig met de strategie en ontwikkeling van digitale service kanalen en klantcontactstrategie 2023, de uitbreiding van conversational service, de inzet van voice- en chatbots, speech analytics en een duurzaam ontwikkel- en carrière pad voor de Customer Care afdeling.

Margit van Paridon
Business Improvement Manager bij Eneco
Anders Jansen
Anders Jansen
Partner bij flowresulting

Anders is partner bij flowresulting en adviseert bedrijven op het gebied van marketingstrategie, loyaliteitsstrategie, service innovatie en onderscheidende klantbeleving. Hij helpt bedrijven te kiezen wie ze willen zijn voor welke klanten.

Anders Jansen
Partner bij flowresulting
Linda Terlage
Linda Terlage
Online fondsenwerver Rode Kruis

Linda is sinds 15 jaar fondsenwerver bij het Nederlandse Rode Kruis en heeft zich de laatste jaren gespecialiseerd in online fondsenwerving. Ze is verantwoordelijk voor de inzet van (nieuwe) online donatievormen en vanuit die rol betrokken bij een grote diversiteit aan projecten: van fondsenwerving voor 3FM Serious Request en Giro555, tot het mogelijk maken van een digitale collecte of doneren via Tikkie. Met veel enthousiasme test ze nieuwe manieren van doneren uit onder nieuwe en bestaande doelgroepen.

Linda Terlage
Online fondsenwerver Rode Kruis
Martin van Kranenburg
Martin van Kranenburg
Conversie en persuasion-expert

Martin is één van Nederlands grootste conversiespecialisten met meer dan 20 jaar ervaring met het optimaliseren van (mobiele) websites. Martin is expert op het gebied van usability, conversie en neuromarketing. Hij is de schrijver van de populaire whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving.

Martin van Kranenburg
Conversie en persuasion-expert
Maties van Voorthuizen
Maties van Voorthuizen
Consultant en Expertise Leader bij flowresulting

Maties helpt organisaties te groeien, door samen antwoord te vinden op de vragen ‘where to play’, ‘how to win’ en ‘how to make it work’. De afgelopen jaren heeft hij bedrijven in o.a. de financiële dienstverlening, mobiliteit en energiesector geholpen te innoveren en tot winnende dienstverlening te komen.

Maties van Voorthuizen
Consultant en Expertise Leader bij flowresulting
Martijn van Dijk
Martijn van Dijk
Oprichter & owner van Slimster

Martijn van Dijk, mede-oprichter en -eigenaar van Increase en Slimster. Increase een award-winning snelgroeiend digital marketing bureau en Slimster dé vergelijkingssite die je helpt bij het slim vinden van de beste deal, of ‘t nu om producten of diensten gaat. Met uitgebreide productinfo en achtergrondartikelen. Increase en Slimster hebben beide 3 jaar op rij de FD Gazellen Award gewonnen en zijn samen winnaar Beste SEO ‘18 & ’20 bij de Dutch Search Awards en Friends of Search. Slimster was in 2020 genomineerd ‘Website van het Jaar’.

Martijn van Dijk
Oprichter & owner van Slimster
Cheryl van Etten
Cheryl van Etten
SEO en SEA specialist bij Hummingbird Online Marketing

Cheryl is als SEO en SEA specialist dagelijks bezig met het verwezenlijken van online doelen voor ondernemers. Die zijn vooral gericht op de zoekmachines. Denk aan SEO analyses, SEO advies, het inrichten of het herstructureren van SEA campagnes. Daarnaast is Cheryl docent in SEO en SEA bij Douro Media, Leaped en Beeckestijn Business school.

Cheryl van Etten
SEO en SEA specialist bij Hummingbird Online Marketing
Alex van Bloemendal
Alex Bloemendal
Manager eCommerce bij Zeeman.com

Vanuit zijn jarenlange ervaring in online & retail, bij o.a. Wehkamp. bol.com, Thomas Cook/Neckerman en Cheaptickets.nl brengt Alex graag practische 'learnings' in hoe als organisatie online succesvol te zijn, met focus op conversie, marketing, data, innovatie en organisatie. Hij gelooft in een end-2-end customer experience waarin alle facetten binnen een bedrijf bijdragen aan de totale klantervaring en waarbij de klant altijd centraal moet staan.

Alex Bloemendal
Manager eCommerce bij Zeeman.com
Sonja Bertrand
Sonja Bertrand
Digital Manager bij Hans Anders

Sonja is als Digital Manager bij Hans Anders verantwoordelijk voor de front-end tech stack en data oplossingen, waarbij het optimaliseren van de customer journey hand in hand gaat met het creeren van business impact.

Sonja Bertrand
Digital Manager bij Hans Anders
Michael Straathof
Michael Straathof
Commercial Director & Co-founder bij 100%EMAIL

Michael is co-founder en Digital Marketing Strategy Consultant bij 100%DRIVEN & 100%EMAIL. Gedreven en resultaatgericht als hij is, helpt hij al jarenlang bedrijven het meeste uit e-mailmarketing te halen op de weg naar een data gedreven organisatie.

Michael Straathof
Commercial Director & Co-founder bij 100%EMAIL
Marije van Asseldonk
Marije van Asseldonk
Digital Specialist bij DPG Media

Marije heeft een jarenlange Digital achtergrond en werkte bij diverse bureaus, (ook aan publisher zijde) o.a. bij Sanoma. Als digital specialist slaat zij de brug tussen sales en development en is nauw betrokken bij diverse innovatie projecten binnen DPG Media, waaronder Voice. Marije is genomineerd voor de titel 'Digital Marketing Professional van het Jaar 2020'.

Marije van Asseldonk
Digital Specialist bij DPG Media
Sarah-el-Mouden
Sarah El Mouden
Marketing manager bij Colt international

Sarah is een ervaren marketingmanager met een bewezen geschiedenis van werken in de IT-software en de bouwbranche. Bekwaam in Marketing Management, Customer Relationship Management (CRM), Event Management en Account Management. Vanuit haar multiculturele achtergrond, met een vader werkzaam in media en journalistiek en een moeder als psychiater psychoanalytica zijn haar passie voor en competentie in internationale uitrol niet verwonderlijk. Sarah is genomineerd voor de titel 'Digital Marketing Professional van het Jaar 2020'.

Sarah El Mouden
Marketing manager bij Colt international
Marieke Bos
Marieke Bos
Bloemenvandeteler.nl

Na een carriere van meer dan 17 jaar als marketing manager in fast moving (PersiCo, Unilever en Upfield) heeft Marieke de overstap gemaakt naar het door haar broers opgerichte Bloemenvandeteler.nl. Marieke vult haar broers, echte bloementelers met ondernemerskwaliteiten, goed aan. Met haar corporate marketing achtergrond neemt zij de marketing en sales activiteiten voor haar rekening. Marieke is genomineerd voor de titel 'Digital Marketing Professional van het Jaar 2020'.

Marieke Bos
Bloemenvandeteler.nl
Rolf de Rode
Rolf de Rode
Senior SEO Consultant Netprofiler

Met bijna 10 jaar ervaring op het gebied van SEO kent Google geen geheimen meer voor Rolf. Met bewezen en innovatieve technieken helpt hij grote en kleine organisaties met het opzetten van een succesvol SEO programma.

Rolf de Rode
Senior SEO Consultant Netprofiler
Leanne Hermans
Leanne Hermans
Client Content Director bij MPG.today

Als cliënt content director is Leanne verantwoordelijk voor het kwalitatief, innovatief en inhoudelijk ontwikkelen van content strategieën. Voor merken die met de beste content via de juiste platformen hun doelgroepen willen bereiken, waaronder Allerhande, Rituals en NS.

Leanne Hermans
Client Content Director bij MPG.today
Lourens Keers
Lourens Keers
Marketplace director bij Foodl

Lourens is Marketplace director bij Foodl, een B2B horeca marketplace. Via zijn expertise bij AB InBev, vanaf het begin betrokken bij Foodl. Hij weet uit eigen ervaring welke afwegingen gemaakt worden voor de start en welke uitdagingen overwonnen moeten worden bij het opzetten van een marktplaats.

Lourens Keers
Marketplace director bij Foodl
Sander Janssen
Sander Janssen
Head of Digital bij Freo (Rabobank)

Sander startte zijn digitale carrière in 2004 bij het online bureau Clockwork in Amsterdam en heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een doorgewinterde Digital professional. Door de jaren heen werkte hij voor uiteenlopende klanten en merken en droeg hij verantwoordelijkheid voor strategie, ontwerp en realisatie van digitale portalen, kanalen en platformen. Na het Digital vakgebied eigen te hebben gemaakt, stapte hij in 2014 over naar de klantzijde, waar hij bij APG leiding had over de digitale kanalen. Sinds 2016 is hij bij Freo, onderdeel van de Rabobank, verantwoordelijk voor alle digitale uitingen en kanalen, te denken aan digitale advertenties, digitale klantcommunicaties, online platformen en achterliggende IT systemen.

Sander Janssen
Head of Digital bij Freo (Rabobank)
Michiel Muller
Michiel Muller
Brandmanager Kids bij DPG Media

Michiel is als Brandmanager Kids binnen DPG Media verantwoordelijk voor het (digitale) brandmanagement van de merken Donald Duck, Tina en Zo Zit Dat. Binnen zijn functie werkt hij, in samenwerking met de redacties, aan de groei in het online (eigen) bereik, een social media strategie, de digitale transitie van (print)merken, titelspecifieke activatiecampagnes en nieuwe digitale initiatieven, waaronder voice.

Michiel Muller
Brandmanager Kids bij DPG Media
Annemarie Blaauw
Annemarie Blaauw
Co-founder van Foodl

Annemarie is co-founder van Foodl, opgericht in februari 2019. Daarvoor heeft zij 10 jaar bij Bidfood (voorheen Deli XL) gewerkt, als laatste in de functie van Manager Business Development & Merchandising.

Annemarie Blaauw
Co-founder van Foodl
Fabian van de Wiele
Fabian van de Wiele
Managing Director bij CLICKTRUST

Fabian is Managing Director & Founder van CLICKTRUST, een data-driven bedrijf dat technische digital knowhow combineert met marketing. Na zijn eerste baan als business analist bij the Bank of New York Mellon, heeft Fabian het roer omgegooid. Hij heeft zich als freelancer gespecialiseerd in SEO & SEA, voordat hij CLICKTRUST oprichtte in november 2013.

Fabian van de Wiele
Managing Director bij CLICKTRUST
Marcel Udo
Marcel Udo
Owner Connect73

Marcel werkte onder meer als director automated trading bij Telegraaf Media Groep waar hij diverse collega publishers heeft geadviseerd bij het opzetten van hun eigen programmatic advertising afdelingen en de eigen online sales afdeling heeft gereorganiseerd. Nu werkt Marcel als zelfstandig online programmatic consultant en is cofounder van een online ad exchange. Hij heeft een partnership met Online Koplopers en DBOM in Haarlem, waar hij de Trading afdeling leidt en een opleidingsprogramma tot volwaardige paid media specialisten.

Marcel Udo
Owner Connect73
Emile Valkestijn
Emile Valkestijn
Head of Marketplaces bij 10XCREW

Emile is CCO en Head of Marketplaces bij 10XCREW in Eindhoven. Met zijn team van dedicated marketplace specialisten helpt hij bedrijven met succesvol ondernemen via bol.com, Amazon en andere marketplaces. Hij heeft 10 jaar bij bol.com gewerkt en is voorzitter van de Shopping Tomorrow expertgroep marketplaces.

Emile Valkestijn
Head of Marketplaces bij 10XCREW
Frans Appels
Frans Appels
Managing partner bij Netprofiler

Frans Appels is oprichter en directeur van het digital marketingbureau Netprofiler. Sinds 2017 vormen Netprofiler, ClickValue en Leadscope samen de LevelUp Group. Met meer dan 100 consultants ondersteunen zij meer dan 200 bedrijven in de B2B en B2C met meten en verbeteren van online campagnes en website resultaten. Frans is een ervaren adviseur en spreker op het gebied van online marketing, conversie optimalisatie en web analytics.

Frans Appels
Managing partner bij Netprofiler
Mark de Winter
Mark de Winter
Managing Consultant bij Clickvalue

Mark de Winter is als Managing Consultant bij Clickvalue het aanspreekpunt voor diverse klanten die CRO programma’s draaien. Hij heeft ervaring met alle aspecten van conversie optimalisatie en A/B testen. Daarnaast is hij lid van de DDMA CRO Commissie.

Mark de Winter
Managing Consultant bij Clickvalue
Jeroen Bouwmeester
Jeroen Bouwmeester
Sr. Business Consultant bij GX Software (BlueConic)

Jeroen heeft ruim 20 jaar ervaring in online strategie en marketing. Hij heeft bij verschillende reclame- en mediabureaus gewerkt, waar hij verantwoordelijk was voor diverse prijswinnende campagnes. Sinds 2011 werkt Jeroen bij GX Software als Senior Business Consultant, waar hij grote Nederlandse bedrijven als ANWB, T-Mobile en Jacobs Douwe Egberts adviseert bij het realiseren van data-driven klantcommunicatie.

Jeroen Bouwmeester
Sr. Business Consultant bij GX Software (BlueConic)
Derek Heek
Derek Heek
Deliverability Manager bij Copernica Marketing Software

Derek is expert op het gebied van deliverability. Op dagelijkse basis adviseert hij bedrijven in het optimaliseren van hun verzendproces om te zorgen voor een verbeterde inboxplaatsing van hun commerciële e-mails. Voor Copernica bewaakt hij platformbreed de e-mailafleveringen en samen met mailboxproviders lost hij ontstane problemen op. Tot slot is hij auteur van meerdere deliverability-gerelateerde blogartikelen.

Derek Heek
Deliverability Manager bij Copernica Marketing Software

Tijdens deze middag krijg je een verdieping op het nieuwste Digital Marketing trendrapport. We gaan in op de 6 trends die Beeckestijn Business School signaleerde na analyse van 100+ digitale strategieën van b2b, b2c, corporate en mkb bedrijven. Dit is aangevuld met internationaal onderzoek en 3 video-interviews met experts uit de markt. Iedere deelnemer ontvangt een exemplaar van het trendrapport.

Daarna volgen er drie presentaties van het digital marketing plan door de genomineerden voor de Digital Marketing Professional van het Jaar. Deze praktijkcases dienen te voldoen aan drie criteria: volledigheid, relevantie en originaliteit. De genomineerden worden beoordeeld door onze vakjury: Bart Meerdink, Egbert Jan van Bel en Hans Molenaar. Ook het online publiek krijgt de kans om mee te beslissen wie de winnaar wordt, die aan het eind van deze sessie wordt bekendgemaakt.

E-mailmarketing is steevast een van de succesvolste marketingmiddelen in de digitale marketingmix. Het is nog steeds zo populair door de hoge return on investment en de uitstekende meet-mogelijkheden. De 'name of the game' binnen e-mailmarketing is relevantie en uitstekende executie. Daarnaast kennis van de laatste ontwikkelingen en technologische mogelijkheden. Binnen e-mailmarketing vinden heel veel innovaties plaats en daarom organiseren wij deze update sessie. In kort tijdsbestek passereren de 5 belangrijke ontwikkelingen die je nog niet wist, een hele mooie case en een praktische 'how to' sessie.

Alles binnen digital marketing draait om content. Een goede contentstrategie is dan ook essentieel voor digital succes! We komen met inspirerende ideeen voor jouw contentstrategie, contentformats per kanaal, en tooling om content te maken, bewerken en beheren. Uiteraard ingestoken vanuit de menselijke behoeften.

Je marketingmix continu op scherp houden, dat blijft een uitdaging. Tijdens deze sessie staan we stil bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO; hoe je voor voldoende content rondom jouw domein zorgt en een hoge domein autoriteit, en SEA; hoe je een duidelijke structuur op basis van keyword onderzoek en een heldere CPA kunt opzetten. Tijdens dit dagdeel neemt onze expert je mee in de meest up to date methodes hiervoor en laten we je zien hoe je hiermee aan de slag kunt aan de hand van een praktijkcase.

Mediaplanning is steeds meer realtime. Dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je strategie 'always on' is en realtime en live kan worden aangepast. Tijdens deze sessie gaan we in op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van real-time bidding, automated trading en programmatic buying. Ook komen de nieuwste digital advertising ontwikkelingen op mobile, video en social aan bod.

De impact van marketplaces op hoe wij werken en leven - Platformen (Amazon, Bol.com, Uber, Airbnb, etc.) zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Met hun exponentiële groeicapaciteit, onorthodoxe strategieën en relatief minimale investeringen groeien deze organisaties in een paar jaar uit tot spelers van wereldformaat. Niet omdat ze alles zelf bezitten en uitvoeren, maar door consumenten elkaar tijdelijk toegang te laten geven tot hun spullen, diensten of geld via het faciliteren van een platform. Waar gaat t naar toe? En wat kunnen bestaande organisaties hiervan leren?

Deze sessie richt zich op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van het meten en optimaliseren van de user experience, zodat je zo goed mogelijk kunt inspelen op de verwachtingen van je klanten. Dit om de juiste stappen te kunnen nemen naar een nog meer klantgerichte website en een hogere conversie. Hoe maak je van zoekers boekers!

Het belang van personalisatie moge duidelijk zijn voor organisaties/marketeers: relevantie, gemak en meerwaarde (de juiste content voor de juiste persoon op het juiste moment). Maar wat vinden consumenten er zélf van? Welke voordelen en nadelen zien zij in hun dagelijks leven? En wat betekenen die voor de effectiviteit van de gepersonaliseerde boodschap?

De online wereld is van invloed op ons leven en werk. Digitalisering, robotisering en online media hebben een hele grote impact op organisaties en leiderschap. In dit laatste onderdeel van de DIM Estafette geven we je een aantal key waarden mee over veranderend leiderschap, zoals het belang van integriteit, heldere waarden, transparantie en autonomie in een online omgeving.
Essentieel: blijf je concentreren op mensen, hun behoeften en gedrag. Immers, een succesvol product of innovatie vervult vrijwel altijd een verlangen!

Digital Marketing Estafette 2021 gemist?

Kijk nu de opnames terug!

Veelgestelde vragen

Bekijk onderstaande veelgestelde vragen om te ontdekken of je vraag al door ons beantwoord is. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is een live-stream event?

Een live-stream event wordt verspreid via internet waardoor de niet aanwezige doelgroep toch in real time kan meekijken. Voor de Digital Marketing Estafette maken we gebruik van Zoom Video Webinars.

Hoe krijg ik toegang tot de live-stream?

Meld je eerst aan voor de Digital Marketing Estafette via het aanmeldingsformulier. Enkele dagen voor aanvang van het live-stream event ontvang je via mail met daarin een toegangslink en meer informatie.

Kan ik tijdens een live-stream event vragen stellen?

Tijdens de Digital Marketing Estafette krijg je voldoende ruimte voor vragen. Je kan virtueel je hand opsteken. De spreker noemt dan je naam en zet jouw audio open. Je kan ook je vraag via de chat stellen.

Ik kan niet aanwezig zijn. Worden er opnamen gemaakt en kan ik die terugkijken?

Na het event ontvang iedereen de presentaties om alles nog eens rustig na te lezen. Verder is het mogelijk om het event terug te kijken. Je ontvangt een mail zodra alle sessie en presentaties klaar staan.