Waar trends, innovaties en professionals samenkomen

 

 

Digital marketing is constant in ontwikkeling. Let je een moment niet op dan ziet de wereld er opeens heel anders uit. Update je digital & marketing kennis tijdens Digital Marketing Estafette.

Experts en digital marketing professionals delen hun de nieuwste trends en beste praktijkvoorbeelden. Tijdens dit meerdaagse digital marketing event staan verschillende thema’s centraal met ieder hun eigen unieke programma. Kies het dagdeel dat bij jouw interesse past of volg ze allemaal!

Sprekers 2021

Linda Terlage
Linda Terlage
Online fondsenwerver Rode Kruis

Linda is al bijna 10 jaar werkzaam als online fondsenwerver bij het Rode Kruis Nederland. Ze is verantwoordelijk voor de projecten zoals 3FM Serious Request, Periodiek schenken en doneren via Tikkie,

Linda Terlage
Online fondsenwerver Rode Kruis
Sonja Loth
Sonja Loth
Directeur van Social Inc.

Sonja is directeur van Social Inc, bureau voor brand publishing en social media. Ze heeft 20 jaar ervaring in digitale marketing, contentmarketing en social media, onder meer bij reclamebureaus, als zelfstandige, bij MSN en bij AltaVista

Sonja Loth
Directeur van Social Inc.
Alex van Bloemendal
Alex Bloemendal
Manager eCommerce bij Zeeman.com

Vanuit zijn jarenlange ervaring in online & retail, bij o.a. Wehkamp. bol.com, Thomas Cook/Neckerman en Cheaptickets.nl brengt Alex graag practische 'learnings' in hoe als organisatie online succesvol te zijn, met focus op conversie, marketing, data, innovatie en organisatie. Hij gelooft in een end-2-end customer experience waarin alle facetten binnen een bedrijf bijdragen aan de totale klantervaring en waarbij de klant altijd centraal moet staan.

Alex Bloemendal
Manager eCommerce bij Zeeman.com
Michael Straathof
Michael Straathof
Commercial Director & Co-founder bij 100%EMAIL

Michael is co-founder en Digital Marketing Strategy Consultant bij 100%DRIVEN & 100%EMAIL. Gedreven en resultaatgericht als hij is, helpt hij al jarenlang bedrijven het meeste uit e-mailmarketing te halen op de weg naar een data gedreven organisatie.

Michael Straathof
Commercial Director & Co-founder bij 100%EMAIL
Martin van Kranenburg
Martin van Kranenburg
Conversie en persuasion-expert

Martin is één van Nederlands grootste conversiespecialisten met meer dan 20 jaar ervaring met het optimaliseren van (mobiele) websites. Martin is expert op het gebied van usability, conversie en neuromarketing. Hij is de schrijver van de populaire whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving.

Martin van Kranenburg
Conversie en persuasion-expert

Tijdens deze middag krijg je een verdieping op het nieuwste Digital Marketing trendrapport. Daarna volgen er drie presentaties van het digital marketing plan door de genomineerden voor de Digital Marketing Professional van het Jaar. Deze praktijkcases dienen te voldoen aan drie criteria: volledigheid, relevantie en originaliteit.

De genomineerden worden beoordeeld door onze vakjury: Bart Meerdink, Egbert Jan van Bel en Hans Molenaar. Ook het online publiek krijgt de kans om mee te beslissen wie de winnaar wordt, die aan het eind van deze sessie wordt bekendgemaakt.

E-mailmarketing is steevast een van de succesvolste marketingmiddelen in de digitale marketingmix. Het is nog steeds zo populair door de hoge return on investment en de uitstekende meet-mogelijkheden. De 'name of the game' binnen e-mailmarketing is relevantie en uitstekende executie. Daarnaast kennis van de laatste ontwikkelingen en technologische mogelijkheden. Binnen e-mailmarketing vinden heel veel innovaties plaats en daarom organiseren wij deze update sessie. In kort tijdsbestek pasereren de 5 belangrijke ontwikkelingen die je nog niet wist, een hele mooie case en een praktische 'how to' sessie.

Alles binnen digital marketing draait om content. Een goede contentstrategie is dan ook essentieel voor digital succes! We komen met inspirerende ideeen voor jouw contentstrategie, contentformats per kanaal, en tooling om content te maken, bewerken en beheren. Uiteraard ingestoken vanuit de menselijke behoeften.

Je marketingmix continu op scherp houden, dat blijft een uitdaging. Tijdens deze sessie staan we stil bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO; hoe je voor voldoende content rondom jouw domein zorgt en een hoge domein autoriteit, en SEA; hoe je een duidelijke structuur op basis van keyword onderzoek en een heldere CPA kunt opzetten. Tijdens dit dagdeel neemt onze expert je mee in de meest up to date methodes hiervoor en laten we je zien hoe je hiermee aan de slag kunt aan de hand van een praktijkcase.

Mediaplanning is steeds meer realtime. Dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je strategie 'always on' is en realtime en live kan worden aangepast. Tijdens deze sessie gaan we in op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van real-time bidding, automated trading en programmatic buying. Ook komen de nieuwste digital advertising ontwikkelingen op mobile, video en social aan bod.

De impact van marketplaces op hoe wij werken en leven - Platformen (Amazon, Bol.com, Uber, Airbnb, etc.) zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Met hun exponentiële groeicapaciteit, onorthodoxe strategieën en relatief minimale investeringen groeien deze organisaties in een paar jaar uit tot spelers van wereldformaat. Niet omdat ze alles zelf bezitten en uitvoeren, maar door consumenten elkaar tijdelijk toegang te laten geven tot hun spullen, diensten of geld via het faciliteren van een platform. Waar gaat t naar toe? En wat kunnen bestaande organisaties hiervan leren?

Deze sessie richt zich op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van het meten en optimaliseren van de user experience, zodat je zo goed mogelijk kunt inspelen op de verwachtingen van je klanten. Dit om de juiste stappen te kunnen nemen naar een nog meer klantgerichte website en een hogere conversie. Hoe maak je van zoekers boekers!

Het belang van personalisatie moge duidelijk zijn voor organisaties/marketeers: relevantie, gemak en meerwaarde (de juiste content voor de juiste persoon op het juiste moment). Maar wat vinden consumenten er zélf van? Welke voordelen en nadelen zien zij in hun dagelijks leven? En wat betekenen die voor de effectiviteit van de gepersonaliseerde boodschap?

De online wereld is van invloed op ons leven en werk. Digitalisering, robotisering en online media hebben een hele grote impact op organisaties en leiderschap. In dit laatste onderdeel van de DIM Estafette geven we je een aantal key waarden mee over veranderend leiderschap, zoals het belang van integriteit, heldere waarden, transparantie en autonomie in een online omgeving.
Essentieel: blijf je concentreren op mensen, hun behoeften en gedrag. Immers, een succesvol product of innovatie vervult vrijwel altijd een verlangen!

Veelgestelde vragen

Bekijk onderstaande veelgestelde vragen om te ontdekken of je vraag al door ons beantwoord is. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is een live-stream event?

Een live-stream event wordt verspreid via internet waardoor de niet aanwezige doelgroep toch in real time kan meekijken. Voor de Digital Marketing Estafette maken we gebruik van Zoom Video Webinars.

Hoe krijg ik toegang tot de live-stream?

Meld je eerst aan voor de Digital Marketing Estafette via het aanmeldingsformulier. Enkele dagen voor aanvang van het live-stream event ontvang je via mail met daarin een toegangslink en meer informatie.

Kan ik tijdens een live-stream event vragen stellen?

Tijdens de Digital Marketing Estafette krijg je voldoende ruimte voor vragen. Je kan virtueel je hand opsteken. De spreker noemt dan je naam en zet jouw audio open. Je kan ook je vraag via de chat stellen.

Ik kan niet aanwezig zijn. Worden er opnamen gemaakt en kan ik die terugkijken?

Na het event ontvang iedereen de presentaties om alles nog eens rustig na te lezen. Verder is het mogelijk om het event terug te kijken. Je ontvangt een mail zodra alle sessie en presentaties klaar staan.