Digital Marketing Trendrapport 2021

&

Innovatieve Digital Marketing cases

 

Mogelijk gemaakt door  onze kennispartner

beeckestijn
Bart Meerdink
Bart Meerdink
Beeckestijn Business School

Iedereen kijkt reikhalzend uit naar 2021. Het jaar waarin we weer mogen ontmoeten en begroeten. Reizen en feesten. Fysieke events bezoeken en elkaar weer zien op kantoor. Of blijven de donkere COVID-19 wolken met bijbehorende maatregelen nog tot ver in 2021 over ons heen hangen?
Eén ding is zeker, er komt geen ‘oud normaal’ meer. Een crisis die zo lang duurt brengt structurele veranderingen met zich mee. Ook voor ons als marketeer. De digitalisering qua thuiswerken en b2b sales, de doorbraak in ‘online share of sales’, meer aandacht voor lokale communities en meer bewustzijn voor wat ons product eigenlijk toevoegt aan de wereld, drukken een stevige stempel op het komende jaar.

In deze sessie gaat Bart dieper in de op 6 trends die Beeckestijn signaleerde na analyse van 100+ digitale strategieën van b2b, b2c, corporate en mkb bedrijven. Dit is aangevuld met internationaal onderzoek en 3 video-interviews met experts uit de markt.

• Trend 1: Je product en services als grootste differentiator
• Trend 2: Cookieless adverteren en toenemend belang van 1st party data
• Trend 3: Social Media; meer echokamers én meer commerce
• Trend 4: B2B marketing en sales is (eindelijk) stevig gedigitaliseerd
• Trend 5: Iedereen wil direct-to-consumer!
• Trend 6: Draag als marketeer echt bij aan betere wereld

14.25 - 14.35 uur

Middagbreak

Even tijd om je e-mail te checken of voor een korte yoga/meditatiesessie

De Digital Marketing Professional van het Jaar wordt gekozen op basis van een actueel, concreet en praktisch plan. Tijdens deze sessie hoor je de drie presentaties over de plannen van de genomineerden.

Marieke Bos
Marieke Bos
Bloemenvandeteler.nl

Toen Marieke bij haar vorige werkgever werd geconfronteerd met de digitale transitie van alle marketingactiviteiten, voelde zij zich geroepen de digitale strategie opleiding van Beeckestijn te volgen. Met die digitale kennis en haar jarenlange praktijkervaring in marketing, heeft zij een lanceringsplan geschreven voor het rekruteren van nieuwe abonnees als mede-eigenaar bij Bloemenvandeteler.nl. Marieke licht een tipje van de sluier op hoe zij in 5 maanden 10.000 abonnees in hun digitale winkel willen binnenhalen.

Marije van Asseldonk
Marije van Asseldonk
DPG Media

Marije nemen ons mee in haar ervaringen met voice toepassingen bij DPG media, waaronder die van de Volkskrant en Qmusic. Daarnaast laten zij ons verschillende mogelijke verdienmodellen zien. Wat zijn de ‘lessons learned’ en welke mogelijkheden voor voice zien zij in de toekomst.

DPG Media (De Persgroep) is het grootste mediahuis van ons land. En streeft ernaar de meest toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites uitgever van Nederland te zijn. Van de Volkskrant tot Autotrack, van Qmusic tot MyChannels. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Sarah-el-Mouden
Sarah El Mouden
Colt International

Als markt- en kennisleider in de ontwikkeling en het onderhoud van innovatieve oplossingen maakt Colt International een duidelijk statement. Het gaat om systemen als ventilatie, rookbeheersing, klimaattechnologie en zonwering gericht op bovenal duurzaamheid van de gebouwde omgeving, veiligheid en welzijn van de gebruikers.

De actuele crises, de klimaatproblematiek en de coronapandemie maken het meer dan ooit noodzakelijk om op het gebied van duurzaamheid relevant en betrouwbaar te blijven in de markt van industriële klimaattechniek. Door het combineren van bewezen klassieke salestechnieken met moderne online marketing, ondersteund door de kernwaarden people, innovation, sustainability en ethical business practices wordt een flexibele blueprint neergezet, die Colt helpt bij het behalen van meer en betere leads.

De genomineerden worden beoordeeld door onze vakjury: Bart Meerdink en Hans Molenaar. Ook het online publiek krijgt de kans om mee te beslissen wie de winnaar wordt.

Bart Meerdink
Bart Meerdink
CustomerTalk

Bart Meerdink maakt de winnaar bekend.