Tijdens deze middag krijg je een verdieping op het nieuwste Digital Marketing trendrapport. We gaan in op de 6 trends die Beeckestijn Business School signaleerde na analyse van 100+ digitale strategieën van b2b, b2c, corporate en mkb bedrijven. Dit is aangevuld met internationaal onderzoek en 3 video-interviews met experts uit de markt. Iedere deelnemer ontvangt een exemplaar van het trendrapport.

Daarna volgen er drie presentaties van het digital marketing plan door de genomineerden voor de Digital Marketing Professional van het Jaar. Deze praktijkcases dienen te voldoen aan drie criteria: volledigheid, relevantie en originaliteit. De genomineerden worden beoordeeld door onze vakjury: Bart Meerdink, Egbert Jan van Bel en Hans Molenaar. Ook het online publiek krijgt de kans om mee te beslissen wie de winnaar wordt, die aan het eind van deze sessie wordt bekendgemaakt.

E-mailmarketing is steevast een van de succesvolste marketingmiddelen in de digitale marketingmix. Het is nog steeds zo populair door de hoge return on investment en de uitstekende meet-mogelijkheden. De 'name of the game' binnen e-mailmarketing is relevantie en uitstekende executie. Daarnaast kennis van de laatste ontwikkelingen en technologische mogelijkheden. Binnen e-mailmarketing vinden heel veel innovaties plaats en daarom organiseren wij deze update sessie. In kort tijdsbestek passereren de 5 belangrijke ontwikkelingen die je nog niet wist, een hele mooie case en een praktische 'how to' sessie.

Alles binnen digital marketing draait om content. Een goede contentstrategie is dan ook essentieel voor digital succes! We komen met inspirerende ideeen voor jouw contentstrategie, contentformats per kanaal, en tooling om content te maken, bewerken en beheren. Uiteraard ingestoken vanuit de menselijke behoeften.

Je marketingmix continu op scherp houden, dat blijft een uitdaging. Tijdens deze sessie staan we stil bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO; hoe je voor voldoende content rondom jouw domein zorgt en een hoge domein autoriteit, en SEA; hoe je een duidelijke structuur op basis van keyword onderzoek en een heldere CPA kunt opzetten. Tijdens dit dagdeel neemt onze expert je mee in de meest up to date methodes hiervoor en laten we je zien hoe je hiermee aan de slag kunt aan de hand van een praktijkcase.

Mediaplanning is steeds meer realtime. Dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je strategie 'always on' is en realtime en live kan worden aangepast. Tijdens deze sessie gaan we in op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van real-time bidding, automated trading en programmatic buying. Ook komen de nieuwste digital advertising ontwikkelingen op mobile, video en social aan bod.

De impact van marketplaces op hoe wij werken en leven - Platformen (Amazon, Bol.com, Uber, Airbnb, etc.) zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Met hun exponentiële groeicapaciteit, onorthodoxe strategieën en relatief minimale investeringen groeien deze organisaties in een paar jaar uit tot spelers van wereldformaat. Niet omdat ze alles zelf bezitten en uitvoeren, maar door consumenten elkaar tijdelijk toegang te laten geven tot hun spullen, diensten of geld via het faciliteren van een platform. Waar gaat t naar toe? En wat kunnen bestaande organisaties hiervan leren?

Deze sessie richt zich op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van het meten en optimaliseren van de user experience, zodat je zo goed mogelijk kunt inspelen op de verwachtingen van je klanten. Dit om de juiste stappen te kunnen nemen naar een nog meer klantgerichte website en een hogere conversie. Hoe maak je van zoekers boekers!

Het belang van personalisatie moge duidelijk zijn voor organisaties/marketeers: relevantie, gemak en meerwaarde (de juiste content voor de juiste persoon op het juiste moment). Maar wat vinden consumenten er zélf van? Welke voordelen en nadelen zien zij in hun dagelijks leven? En wat betekenen die voor de effectiviteit van de gepersonaliseerde boodschap?

De online wereld is van invloed op ons leven en werk. Digitalisering, robotisering en online media hebben een hele grote impact op organisaties en leiderschap. In dit laatste onderdeel van de DIM Estafette geven we je een aantal key waarden mee over veranderend leiderschap, zoals het belang van integriteit, heldere waarden, transparantie en autonomie in een online omgeving.
Essentieel: blijf je concentreren op mensen, hun behoeften en gedrag. Immers, een succesvol product of innovatie vervult vrijwel altijd een verlangen!