Marketplaces update

De impact van marketplaces op hoe wij werken en leven – Platformen (Amazon, Bol.com, Uber, Airbnb, etc.) zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Met hun exponentiële groeicapaciteit, onorthodoxe strategieën en relatief minimale investeringen groeien deze organisaties in een paar jaar uit tot spelers van wereldformaat. Niet omdat ze alles zelf bezitten en uitvoeren, maar door consumenten elkaar tijdelijk toegang te laten geven tot hun spullen, diensten of geld via het faciliteren van een platform. Waar gaat t naar toe? En wat kunnen bestaande organisaties hiervan leren?

Alex van Bloemendal
Alex Bloemendal
Zeeman

Alex Bloemendal gaat tijdens dit mini-college in op de verschillende trends en modellen binnen e-commerce waaronder marketplaces, waarbij je bedrijfsdoelstelling het vertrekpunt is voor jouw strategische keuzes. Ontwikkelingen als Social Selling, modellen stapelen, B2B platformen, diensten via marktplaats en outsourcen komen aan bod, steeds gekoppeld aan een KPI, doelgroep, kansen en bedreigingen en een concreet advies. Na dit college ben je beter in staat het e-commerce model te vinden dat bij jouw organisatie past!

Emile Valkestijn
Emile Valkestijn
Head of Marketplaces bij 10XCREW

Als Head of Marketplaces bij 10XCREW weet Emile alles over de do’s en don'ts op het gebied van marketplaces. Van het selecteren van het juiste platform tot het beheren van het assortiment en het data gedreven optimaliseren van content en conversie. Emile geeft een kijkje in de wonderlijke wereld van de giganten in e-commerce door middel van 5 bruikbare tips. Zodat jij ook succesvol kan verkopen via Amazon en bol.com. In deze sessie laten we je zien hoe je door de inzet van marketplaces snel succes kunt boeken.

14.45 - 15.00 uur

Middagbreak

Even tijd om je e-mail te checken of voor een korte yoga/meditatiesessie

Lourens Keers
Lourens Keers
Marketplace director bij Foodl

Foodl is de open marktplaats voor de horeca en verbindt vraag en aanbod, ofwel horeca professionals en leveranciers met elkaar. Het opzetten van een marktplaats in een traditionele intransparante markt is een spannende zoektocht. Openheid, transparantie, samenwerking en netwerkeffect zijn sleutelwoorden voor het succes van Foodl. Nieuwsgierig? Dan is dit de go-to presentatie voor jou.

Bart Meerdink
Bart Meerdink

In de laatste 15 minuten krijg je de kans om vragen te stellen aan doorgewinterde marketplaces experts. Een unieke mogelijkheid om hele specifieke vragen te stellen over marketplace uitdagingen waar je nu mee worstelt.