Personalisatie update

Het belang van personalisatie moge duidelijk zijn voor organisaties/marketeers: relevantie, gemak en meerwaarde (de juiste content voor de juiste persoon op het juiste moment). Maar wat vinden consumenten er zélf van? Welke voordelen en nadelen zien zij in hun dagelijks leven? En wat betekenen die voor de effectiviteit van de gepersonaliseerde boodschap?

 

Mogelijk gemaakt door onze kennispartner

GX Software
Martin van Kranenburg
Martin van Kranenburg
Conversie en persuasion-expert

Online personalisatie is actueler dan ooit. Eén homepage of één website voor iedereen kan echt niet meer, want hoe kan je met één website al je verschillende klanten bedienen en relevant zijn? Bij iedere ondernemer en marketeer staat online personalisatie bovenaan op de agenda. Maar hoe begin je met personalisatie? Waar in de funnel ga je personaliseren? Bij welk segment begin je? Met welk doel? In deze sessie neemt Martin van Kranenburg je mee en laat hij je zien hoe je de juiste personalisatiestrategie bepaalt en welke acties er daarna volgen. Je leert hoe je effectief en op korte termijn aan de slag kunt gaan met online personalisatie. En dat is nodig, want hoe langer je wacht, hoe minder je leert. Vol energie, humor en met praktische tips neemt hij je mee hoe je morgen aan de slag kan gaan met online personalisatie.

Jeroen Bouwmeester
Jeroen Bouwmeester
GX Software

GX Software past al meer dan 10 jaar personalisatie technologie toe in haar projecten voor haar klanten. GX ondersteunt meer dan 150 organisaties in binnen- en buitenland om het CDP BlueConic optimaal in te zetten. Van gepersonaliseerde campagne content tot AI-based berekeningen van bijvoorbeeld de Customer Lifetime Value.

In deze presentatie nemen we je mee in de lifecycle van personalisatie aan de hand van pakkende praktijkvoorbeelden en geven we ook onze visie op personalisatie in de toekomst.

14.45 - 14.55 uur

Middagbreak

Even tijd om je e-mail te checken of voor een korte yoga/meditatiesessie

Emiel Begthel
Emiel Begthel
Programmamanager Personalisatie bij ANWB

Eerst ontwikkelde elke afdeling zijn eigen personalisatie-initiatieven. Daarom is gekozen voor één centrale personalisatie-aanpak voor Omnichannel Personalisatie in 7 kanalen. Met Personalisatie bij de ANWB voor de juiste gepersonaliseerde klantervaring in het juiste kanaal op het juiste moment zodat we onze leden beter helpen. Met deze personalisatie case heeft de ANWB in december 2020 de DDMA Customer Data Award 2020 gewonnen.

Margit van Paridon
Margit van Paridon
Business Improvement Manager bij Eneco

Voicetechnologie biedt volop nieuwe kansen om de customer experience te verbeteren en te personaliseren. Maar hoe zet je nieuwe technologie in, daar waar je klanten zich bevinden? De digitale gastvrouw van Eneco verwelkomt klanten in het telefoniekanaal. Ze vraagt hen naar persoonlijke gegevens en hun hulpvraag. Het gesprek met een klantenservicemedewerker start zo altijd persoonlijk en warm, in plaats van met de verplichte onpersoonlijke klantverificatie. Het werkt echt!

Bart Meerdink
Bart Meerdink

In de laatste 15 minuten krijg je de kans om vragen te stellen aan doorgewinterde personalisatie experts. Een unieke mogelijkheid om hele specifieke vragen te stellen over personalisatie uitdagingen waar je nu mee worstelt.