Presentaties genomineerden Digital Marketing Award 2019

De Digital Marketing Professional van het Jaar wordt gekozen op basis van een actueel, concreet en praktisch plan. Tijdens deze sessie hoor je de drie presentaties over de plannen van de genomineerden.

Gita Oorburg
Gita Oorburg
Senior Marketingcommunicatie adviseur bij Coƶperatie VGZ
Digital Marketing Award

Tot hun 18e zijn kinderen in Nederland gratis meeverzekerd op de zorgpolis van hun ouders. Als ze 18 jaar worden, moeten ze zelf een zorgverzekering afsluiten. Zorgverzekeringen zijn voor de meeste consumenten een 'low-interest' product, maar voor jongeren kun je zelfs spreken over een 'no-interest' dienst.

Gita Oorburg, Senior Marketingcommunicatie adviseur en Product Owner van het Campagneteam, laat in haar uitgekiende digital marketing aanpak zien dat het toch mogelijk is om aandacht te creƫren voor hun merk Bewuzt. Graag deelt ze de eerste resultaten over het bereiken van de Generatie Z doelgroep en de inzichten uit de samenwerking met influencer Jesse Hoefnagels.

Cees Polak
Cees Polak
Senior Retail Media Manager bij bol.com
Digital Marketing Award

Als Nederlandse consumenten online op zoek gaan naar producten of diensten, is de kans inmiddels 1 op 3 dat ze dit doen via bol.com. Binnen deze e-commerce marktplaats zijn er al meer dan 16.000 bedrijven die via dit platform verkopen. Cees Polak, voormalig Senior Retail Media Manager, vertelt in de presentatie over zijn digital marketing plan hoe zijn team bijdraagt aan de transformatie van bol.com naar een Retail Tech Platform. De top 20 B2B klanten van bol.com hebben namelijk andere behoeftes op het gebied van klantdata, bereik en interactie. Het gaat hier niet alleen over conversie & sales, maar over de gehele Customer Journey van hun eindklanten, de consumenten.

Wouter van Marrewijk
Wouter van Marrewijk
E-marketeer bij Royal Brinkman
Digital Marketing Award

De ambitie van het E-commerce team van Royal Brinkman, een internationale toeleverancier voor tuinbouw artikelen, is om wereldwijd het grootste online platform voor de tuinbouw te worden. Wouter van Marrewijk, E-marketeer bij Royal Brinkman, geeft in zijn sessie aan dat begin 2019 voor hun internationale webshop een andere digitale strategie is gekozen. Dit omdat het bestelproces voor export er totaal verschillend uit ziet dan wanneer er een lokale vestiging in een land aanwezig is. Denk daarbij aan uitdagingen in logistiek, pricing, verzendkosten, retourneren, enzovoorts.

Royal Brinkman zet momenteel de marketinginstrumenten SEO, SEA, e-mail & content marketing in op royalbrinkman.com. Hierdoor is in 2019 de traffic behoorlijk gestegen en het aantal leads verdubbeld voor de Verenigde Staten. Door intensiever samen te werken met sales, in te zetten op de relevante onderwerpen voor de VS en nieuwe experimenten op te zetten in re-marketing, personalisatie en 'lead nurturing' kan Royal Brinkman een slag slaan in kwaliteitsverbetering van de binnenkomende leads.