08.30 uur

Bart Meerdink
Bart Meerdink
Dagvoorzitter

Dagvoorzitter Bart Meerdink opent Ditigal Marketing in 1 Day.

Michael Tchong
Michael Tchong
Trend forecaster

A tsunami is coming. And marketeers are unprepared. Ubertrends lets you dive into eight huge waves that are crashing into the future. It’s a data-based study of the fast-flowing currents of change caused by technology, evolving consumer expectations and disruptive innovations — the result of an intersection of eight Ubertrend forces that are transforming society in profound ways.

A must for every marketeer who wants to keep his or her job!

Michael Tchong is de ultieme trendwatcher en innovatie expert. Zijn laatste boek 'Ubertrends -- How Trends And Innovation Are Transforming Our Future' heeft een score van 4,9 (uit 5) sterren op Amazon. Zijn verhelderende visie over 8 Ubertrends die het leven van zowel de consument als het zakenleven veranderen, zou het uitgangspunt moeten zijn van elk effectief digital marketing plan. Tijdens zijn eenmalige keynote presentatie in Nederland gaat hij uitgebreid in op de 3 trends die het online, social & mobile vakgebied gaan veranderen!

Break-out ronde 1

Jan Bakker
Jan Bakker en Kevin Loos
Communicatiestrateeg bij Sanquin
Gaming

Sanquin, is verantwoordelijk voor de Nederlandse bloedvoorziening, is een unieke samenwerking aangegaan met Riot Games. Samen zijn ze een actie gestart voor meer bewustwording en werving van bloeddonors onder gamers, veelal jongvolwassenen, onder de titel #myfirstblood. Het is voor het eerst dat de Nederlandse League of Legends-community wordt gemobiliseerd voor een maatschappelijk doel. Jan Bakker en Kevin Loos vertellen je hoe ze het hebben aangepakt, wat er is geleerd en enkele voorlopige resultaten. Deze sessie doet Jan samen met Kevin Loos, Head of Accounts Esports bij 2Basics.

Michel Min
Michel Min
Global Marketing Manager
B2B

… zo begint een post op techsite The Verge. Maar wat heeft deze offline robot van Omron in hemelsnaam met online marketing te maken? Michel Min, Global Marketing Manager IPC, vertelt wat deze AI aangestuurde robot bijzonder maakt. Hij geeft je een uniek inkijkje hoe deze is ingezet als digital marketing instrument. Zijn betoog: gedurfde offline investeringen betalen zich online uit.

Nog nooit van Omron gehoord?
Niet zo vreemd, hun domein is met name fabrieksautomatisering. Omron is toonaangevend in slimme robot technologie. De kerngetallen zijn indrukwekkend: 36.000 medewerkers, actief in 117 landen en een omzet van 6 miljard. Omron staat in de Dow Jones top 100 van de meest innovatieve bedrijven ter wereld en dat zie je ook terug in hun B2B marketing aanpak. Michel Min deelt z’n opgedane inzichten en activeert je verbeelding tijdens zijn lezingen, dat bleef niet onopgemerkt: eerder noemde Gartner z’n aanpak 'really enlightning'!

Sebastian Mehldau
Arno Meijerink & Sebastian Mehldau
VanMoof
Youtube case

De internationale YouTube campagne voor VanMoof, de ultieme fiets voor in de stad, was meer dan een succes voor de hippe fietsenmaker. Wat zijn de belangrijkste inzichten, waar moet je rekening mee houden bij het opzetten van een wereldwijde campagne? Dit zijn maar enkele vragen die tijdens deze interessante en leerzame sessie behandeld gaan worden door Arno Meijerink & Sebastian Mehldau.

michel kant
Michel Kant
SEO manager/specialist
Youwe cross-border

Als voormalig hoofd van SEO bij Staples heeft Michel meer dan 7 jaar professionele digitale ervaring in verschillende rollen die digitale marketing, e-commerce (/ IT) en business combineren. Bovendien heeft hij zowel aan de onderneming als in consultancy gewerkt. Hij is een bewezen expert in data-driven SEO-groei en zal vertellen waarom SEO zo belangrijk is voor wereldwijd succes.

10.10 uur

#KoningTOTO

Marlof kokke
Marlof Kokke
Social Media Manager TOTO
Social

De WK campagne van #KoningTOTO is binnen korte tijd een begrip geworden in Nederland. Marlof Kokke, social media manager TOTO, begrijpt als geen ander de kracht van beeld. Tijdens zijn presentatie vertelt hij er over hoe deze campagne tot stand is gekomen en de (voorlopige) eerste resultaten. Welke lessen zijn er geleerd? En wat betekent dit vooral voor het merk TOTO?

Mutiara van der Linden & Jasper Witte
Copernica
Leadgeneration

Hoe haal je het meeste uit je e-mailmarketing? In deze inspiratiesessie nemen Jasper en Mutiara je mee door een aantal effectieve en geautomatiseerde e-mailcampagnes die je daarbij kunnen helpen. We behandelen de do’s and don’ts van deze campagnes en delen een aantal learnings van praktijkvoorbeelden die je toe kan passen op je eigen e-mailstrategie.

10.55 uur

Break-out ronde 2

Wouter Smeets
Wouter Smeets
E-commerce Manager bij Daelmans
B2B

Daelmans is gewend om haar stroopwafels en andere producten internationaal te verkopen via distributeurs en agentschappen. Wouters Smeets is als E-commerce Manager bij Daelmans verantwoordelijk voor stroopwafels.com en hij deelt de laatste 'insights' over het verkopen via marktplaats Amazon. Inmiddels meer dan een jaar ervaring met deze grootste e-commerce partij in de westerse wereld, maar nu is er pas sprake van toegevoegde waarde voor zijn bedrijf. Maar wat doe je als fabrikant met de concurrentie van opkopers en retailers? Kan Amazon ook de traffic naar jouw eigen website verhogen en hoe doe je dit dan? En verzenden via Amazon of toch zelf versturen? Wouter deelt graag zijn mening en beantwoordt met veel plezier jouw vragen!

frans appels
Frans Appels
Directeur van Level Up Group
Data driven

Frans laat zien hoe je online campagnes door slim data gebruik optimaal kan inrichten en targeten. Met cases die de resultaten van Google Ads, Shopping, SEO, display, social en e-mail boosten. Daarnaast toont hij hoe grote en kleine bedrijven aan de hand van een eenvoudig stappenplan een succesvol conversie optimalisatie programma kunnen inrichten. Met praktische tips en aansprekende voorbeelden van succesvolle bedrijven.

Dimitri Bonthuis
Organisator van het ABN AMRO World Tennis Tournament
Social

Het ABN AMRO World Tennis Tournament wordt inmiddels in 186 landen uitgezonden en ontvangt elk jaar meer dan 100.000 bezoekers. Dimitri Bonthuis, verantwoordelijk voor de Marketing & Communicatie, laat tijdens zijn presentatie zien welke rol digitale media daar in spelen.

Hoe belangrijk zijn social media geworden bij het werven van bezoekers? En waarom is een mobiel marketing strategie onmisbaar voor een groot internationaal event? Dimitri gaat graag met jou in gesprek over de laatste ‘digital insights’!

Micheal dean
Michael Dean
Senior Digital Strategist bij Successflow
Youwe cross-border

Understand the foundations from which to build your digital strategy • How to capture and track your strategic goals • How to keep your digital strategy on track • The benefits of having an online strategy dashboard • A real-life example of an actionable and visual digital strategy plan.

Daan Zeelt
Daan Zeelt
Marketing Manager Weleda
Purpose

De van oorsprong Zwitserse Weleda groep is een wereldwijde onderneming in verzorgingsproducten en heeft momenteel meer dan 2000 medewerkers in ruim 50 landen.
Weleda ontwikkelt, produceert en verkoopt 100% natuurlijke lichaamsverzorgings- en (zelf)zorgproducten. Altijd met respect voor de planeet, mens en dier vanuit een intrinsieke motivatie.
Daan Zeelt, Marketing Manager bij Weleda Benelux, vertelt over de authentieke 'purpose' van zijn bedrijf. Hoe kan Weleda zich onderscheiden in een wereld waar steeds meer bedrijven 'merkactivisme' inzetten en duurzaamheid daarvoor gebruiken of zelfs misbruiken? En welke rol kan digital en social hierin spelen? Daan vertelt je er graag meer over!

award
Digital Marketing Award

De Digital Marketing Professional van het Jaar wordt gekozen op basis van een actueel, concreet en praktisch digital marketing plan. Tijdens deze sessie hoor je de presentaties over de plannen van de genomineerden van 2019:

Cees Polak (bol.com)
Wouter van Marrewijk (Royal Brinkman)
Gita Oorburg (Coöperatie VGZ)

segolene finet
Segolene Finet
CMO bij Talentsoft

Growth is exciting. Growth means advancement and usually translates into success. Growth also means having the right fundamentals in place to ensure that your marketing organisation is growing and adapting to the fast-changing industry properly. Throughout the growth process, you’re bound to have a variety of questions such as: Is your marketing tech stack scalable? When do you start the hiring process, so you don’t burn out your CMO? The session will be able to answer those and many more.

Ooit was het HR platform Talentsoft één van Frankrijks snelst groeiende startups. Nu worden zij door de Franse regering getipt als kanshebber om binnenkort één van Frankrijks befaamde CAC40 (index van belangrijkste bedrijven) te worden. Talentsoft werkt hard om zijn impact in meer dan 130 landen en in 27 talen verder uit te bouwen.
Ségolène Finet staat al meer dan zes jaar aan het roer van de marketing afdeling van deze indrukwekkende organisatie en heeft haar afdeling begeleid door de ups en downs om een internationaal, wendbaar en krachtig team te worden dat aan de basis staat van de stormachtige groei van Talentsoft.

12.50 uur

Ev Liu
Ev Liu
Oprichter Straw by Straw

De Amerikaanse wetenschapper en miljonair Victor Vescovo is met een mini-onderzeeër naar het diepste punt van de Stille Oceaan gedoken. Naast een aantal nieuwe diersoorten, vindt hij echter ook plastic afval. Keynote Ev Liu, oprichter van Straw by Straw, laat zien dat je met kleine stappen al ver komt om dit tegen te gaan. Door het specifiek te hebben over een plastic rietje, in plaats van plastic verpakkingen of plastic producten in het algemeen, wordt het onderwerp 'plastic soep' toegankelijk om te bespreken. Tijdens haar persoonlijke verhaal maakt ze duidelijk dat voor een steeds grotere groep (jonge) consumenten de 'purpose' van een bedrijf of merk steeds belangrijker wordt.

Break-out ronde 3

Patrick Vroklage
Patrick Vroklage
Manager Online & Customer Journey bij FBTO
Mobile

FBTO, onderdeel van Achmea, is een verzekeringsmaatschappij uit de Friese stad Leeuwarden. Patrick Vroklage, Manager Online & Customer Journey, vertelt tijdens zijn boeiende presentatie over zijn agile werkwijze bij het opzetten van Digital CX binnen de organisatie. Nu staat men voor de volgende stap in een 'mobile first' wereld waarbij men ook de klantreis in verzekeringen ziet veranderen door de impact van chat & voice. Hoe pak je dit aan? Wat heeft men geleerd? Patrick vertelt je er graag meer over.

Mark Appel
Mark Appel
Voormalig marketing directeur bij Exact'
B2B Sponsoring

Het pallet aan marketing activiteiten reikt van scherp schieten met SEA tot en met het bouwen van een merk voor een brede groep van mensen. Een sponsorship helpt bij het vergroten van de naamsbekendheid, maar hoe zorg je ervoor dat dit tevens een impact heeft op de performance marketing activiteiten. Wat is de goede mix tussen brand building en demand generation? Hoe zorg je ervoor dat in een uitgekiende combinatie van beide je maximaal rendeert voor de business. Als voormalig marketing directeur van Exact zal Mark zijn visie geven op dit onderwerp aan de hand van de ervaring die hij daar heeft opgedaan.

youwe
Youwe cross-border

Michael Dean, Senior Digital Startegist at Successflow; Merik te Grotenhuis, Director and Business Owner CG Research and Rogier Hosman, CMO of Youwe, talk on stage about the art of identifying and knowing the customer. Will data lead the way to meaningful interactions? Will AI replace personas? Lets dive into all these questions and more with three real experts in the field of Marketing, target group research and customer data.

Chris Out
Chris Out
Growth Hacking Expert
Growth Hacking

De afgelopen jaren zijn veel bedrijven gestart met Growth Hacking initiatieven, maar weinig organisaties hebben de methode succesvol kunnen implementeren. In deze sessie legt Chris Out, Managing Partner en lead growth hacker bij RockBoost, uit waarom dit zo is en wat je moet doen om tot exponentiële groei te komen. Wat moet je bijvoorbeeld doen als je geen start-up meer bent? En welke data 'skills' heb je nodig als marketeer?

Frank Smit
Frank Smit
Chief Innovation Officer
Voice & Chat

De tevredenheid van klanten én medewerkers is steeds vaker afhankelijk van de inzet van chatbots met software zoals Google Dialogflow. Frank Smit, Chief Innovation Officer bij OBI4wan, laat in zijn presentatie de meest effectieve werkwijze zien aan de hand van het eigen chatbot platform.

Hij geeft in een praktische demonstratie onder andere aan hoe de flow aan de achterkant eruitziet en hoe API's binnen een dag gekoppeld kunnen worden. Kortom, hoe kun je via slimme chatbots voor een efficiëntere service zorgen en de CX binnen jouw bedrijf verbeteren!

15.05 uur

Break-out ronde 4

Coen Wiers
Coen Wiers
Sr. Product Manager Customer Relevance bij Rabobank
Mobile

‘Je loopt niet achter op je concurrenten maar op je klanten. Op hun verwachtingen’ - Forrester
Tijdens deze sessie gaan we dieper in op klantverwachtingen. Welke verwachtingen zijn er bij een bank en kunnen we die met nieuwe technologie analyseren en activeren? De klantervaring om te voldoen aan de verwachtingen wordt meer en meer gedomineerd door technologie. Door onder andere ‘machine learning’ verandert ons werkveld drastisch. Bij de Rabobank zijn we hier volop mee bezig. Aan de hand van deze praktijkcase kijken we naar de ontwikkeling van een marketingbrein, de overwinningen en uitdagingen.

Bob Veurman
Bob Veurman
Manager E-business Marketing
B2B

Kramp is de grootste leverancier van onderdelen en accessoires voor de agrarische sector in Europa en er werken maar liefst 3.000 medewerkers in 24 landen. Het bedrijf investeert volop in een digitale transformatie en vanaf 2016 is er een volledig nieuw E-business Marketing team opgebouwd.

Bob Veurman, Manager E-business Marketing bij Kramp, vertelt in zijn sessie over de uitdagingen en successen die hij in de afgelopen 3 jaar is tegengekomen. Hoe zorg je er voor dat alle specifieke markt- en productkennis van de medewerkers in alle landen zo optimaal mogelijk wordt gebruikt in de digitale kanalen? En hoe stel je 50 lokale marketeers in staat om Digital Marketing te omarmen? Dit zijn enkele vragen en inzichten die hij met je zal delen.”

Wyatt Bales
Enterprise CRM Lead for Uber
Youwe cross-border

Wyatt heeft meer dan een decennialang ervaring als Marketing Automation specialist. Hij is momenteel de B2B CRM Manager voor Uber. Tijdens zijn sessie, leer je hoe Uber Marketing Automation gebruikt om wereldwijd snel nieuwe producten te lanceren, zoals Uber Eats en deelt hij zijn tips om een nieuwe markt te betreden.

Bart Kampschreur
Bart Kampschreur
Senior Online Marketing Manager
Influencers

In een snel veranderend medialandschap, is de populariteit van influencermarketing ongekend hoog onder marketeers. Maar de term 'influencer' heeft zich ontwikkeld tot een breed containerbegrip, wat het lastig kan maken om een gepaste influencer te selecteren voor een samenwerking. Bart Kampschreur, Senior Online Marketing Manager bij Vertigo 6, presenteert een model dat een helpende hand biedt bij het categoriseren en selecteren van influencers. Natuurlijk gaat dit gepaard met relevante cases, zoals de lancering van de FIFA-games en samenwerkingen met Nederlandse rappers. Ga jij de uitdaging aan?

daniel markus
Daniël Markus
Directeur van Level Up Group
Digital Analytics

Kan je sneller groeien met online marketing? En zo ja, hoe dan? Voor het antwoord op deze twee vragen kom je naar de presentatie “Groeien met Data”. Daarin laat Daniël Markus zien hoe je analyses uitvoert met klant- en webdata, die duidelijk maken wat de beste kansen zijn in jouw situatie. Daniël schreef een boek over deze analyses en alle bezoekers van Digital Marketing in 1 day ontvangen een exemplaar.

award
Digital Marketing Award

De Digital Marketing Professional van het Jaar wordt gekozen op basis van een actueel, concreet en praktisch digital marketing plan. Deze praktijkcases dienen te voldoen aan drie criteria: volledigheid, relevantie en originaliteit. De kandidaten worden beoordeeld door onze vakjury: Bart Meerdink, Egbert Jan van Bel en Hans Molenaar.

Naar aanleiding van de 3 presentaties van de genomineerden eerder vandaag wordt in deze sessie de uiteindelijke winnaar van 2019 bekendgemaakt.

Sara Dol
Sara Dol
OfficialSaarX, dé Nederlandse TikTok creator

Als marketeer het je vast gehoord van Snap(chat), maar hoe kun je TikTok, het voormalige Musical.ly, inzetten om jouw doelgroep te bereiken? Sara Dol, ook wel bekend als OfficialSaarX, is een Nederlandse TikTok creator met op dit moment meer dan 1,6 miljoen volgers wereldwijd. Sara houdt zich vooral bezig met creatieve content zoals muziekvideo's, special effects en komedie. Daarnaast is Sara bezig met content creëren op social media en is ze ook uitgeroepen tot beste TikTok creator 2019 (door The Best Social Awards). Ze heeft haar eigen boek uitgebracht genaamd 'House Of Dol', een hoofdrol gespeeld in de bioscoopfilm 'De Familie Slim' en heeft ze op VidCon gepraat over de impact van TikTok op de jonge generatie. En dat allemaal door social media…